Show Navigation

Siebe Swart

  • ZOEK luchtfoto l Search aerial
  • Info
    • Bio
    • Copyright ©
    • Contact
  • Time and tide l F I N I S T E R R E
    • Boeken & prints - Shop - books & prints
    • VIDEO Drone footage Time and tide
    • FINISTERRE weblog & portfolio
  • Instagram
  • Panorama Nederland bij Van Gewest tot Gewest

Siebe Swart

Search Results

4608 images

  • Facebook
  • Twitter
x
Refine Search
Match all words
Match any word
Prints
Personal Use
Royalty-Free
Rights-Managed
(leave unchecked to
search all images)
Next

Loading ()...

  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0278_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Kassen van het Westland in de achtergrond. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0256_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Details van de constructie, de scharnieren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0273_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Details van de constructie, de scharnieren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0283_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Aan de horizon Rotterdam, rechts Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0293_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Aan de horizon Rotterdam, rechts Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0296_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0484_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0451_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Aan de horizon Rotterdam, rechts Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0297_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0481_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0489_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. <br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0491_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0245_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0251_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Aan de horizon Rotterdam, rechts Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0264_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0270_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0280_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Details van de constructie, rrn deu en de ingan van het 'dok waar de deur zich normaal gesproken bevindt. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0288_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0452_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0275_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0281_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Details van de constructie, de deuren en verbinding met de scharnieren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0286_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Kassen van het Westland in de achtergrond. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0255_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0485_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0250_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. <br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0492_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0282_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0451_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0252_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zeeland, Noord-Beveland / Schouwen Duiveland, 15/11/2001; Zeelandbrug over Oosterschelde (Roompot) met schip van Rijkswaterstaat; zee, oeververbinding, brug, Deltawerken, scheepvaart, waterbouw.<br />
luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee)<br />
photo/foto Siebe Swart
    SMS 01.11.520.5.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Den Haag aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague at the horizon). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0223_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zeeland, Noord-Beveland / Schouwen Duiveland, 15/11/2001; Zeelandbrug over Oosterschelde (Roompot) met schip van Rijkswaterstaat; zee, oeververbinding, brug, Deltawerken, scheepvaart, waterbouw.<br />
luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee)<br />
photo/foto Siebe Swart
    SMS 01.11.520.4.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Den Haag aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague at the horizon). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0218_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 03-12-2008; Zealand, storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on this side of the barrier; the sand on the beach in the forground has been suplemented (in order to protect the coast); on the new small dunes marram grass (beach-grass) has been planted; under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter / exit; in case of high tides in combination with storm, the slides are closed; Oosterscheldekering gezien van het strand van Noord-Beveland naar Schouwen-Duiveland, aan deze zijde van de kering de Noordzee; in de voorgond neiouw zand op het strand, resultaat van zandsuppletie, op de jonge duintjes is helmgras geplant; <br />
foto/photo  Siebe Swart
    SMS_20081203_121.bis.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Maasvlakte en Tweede Maasvlakte (MV2) aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0199_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Maasvlakte en Tweede Maasvlakte (MV2) aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0207_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zeeland, Neeltje Jans, 16-04-2009; Ir. J.W. Topshuis, interieur van het Dienstgebouw Stormvloedkering Oosterschelde, het commandocentrum tijdens een zgn. noodsluiting. Bij dit  testen moet de eigen elektriciteitscentrale van de kering automatisch opstarten en koppelt het  systeem zichzelf los van het landelijk elektriciteitsnet. Op de foto geven de groene lichtjes de energievoorziening weer. Op deze foto is een van de twee eigen centrales in bedrijf (linksonder)   Bovenste deel van het tableau een weergave van de schuiven die de drie zeearmen, Roompot, Schaar en Hammen gaan sluiten. Bij een zogenaamde 'noodsluiting' wordt de kering door het computergestuurde besturing systeem volledig automatisch gesloten (het syteem wordt voor de gek gehouden door het handmatig omhoog draaien van de vlotters die de waterstand meten) <br />
Ir. J.W. Tops House, interior of the Service Building Oosterschelde storm surge barrier: display of electricty system (the green lights) and top of the display, the actual barrier (which consists of three parts of the estuary). When testing a so-called emergency closure, the computerized control system automatically starts the generators and disconnetcts from the national network. During the emergency closure test, the system is fooled by manually turning up the floats that measure the water height)<br />
foto/photo Siebe Swart
    SMS_20090416_0159.bis.jpg
  • Nederland, Zeeland,  Neeltje Jans, 1-12-2009; Voormalige bouwput Oosterscheldekering met de enig overgebleven (reserve) pijler in de avondschemering.<br />
Spare pillar for the nearby Storm surge barrier in the evening<br />
foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20081207_0028.bis.jpg
  • Nederland, Zeeland,Schouwen Duiveland, 15/11/2001; Zeelandbrug over Oosterschelde (Roompot) in de richting van  Noord-Beveland; zee, oeververbinding, brug, Deltawerken, scheepvaart, waterbouw, zonsondergang, (tegenlicht - zie ook variant)<br />
luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee)<br />
photo/foto Siebe Swart
    SMS 01.11.520.14.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Maasvlakte en Tweede Maasvlakte (MV2) aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0196_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Maasvlakte en Tweede Maasvlakte (MV2) aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0227_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 03-12-2008; Zealand, storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on this side of the barrier; under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter / exit; in case of high tides in combination with storm, the slides are closed; Oosterscheldekering gezien van het strand van Noord-Beveland naar Schouwen-Duiveland, aan deze zijde van de kering de Noordzee;<br />
foto/photo  Siebe Swart
    SMS_20081203_097.bis.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0206_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0210_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 03-12-2008; Zealand, storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on this side of the barrier; the sand on the beach in the forground has been suplemented (in order to protect the coast); on the new small dunes marram grass (beach-grass) has been planted; under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter / exit; in case of high tides in combination with storm, the slides are closed; Oosterscheldekering gezien van het strand van Noord-Beveland naar Schouwen-Duiveland, aan deze zijde van de kering de Noordzee; in de voorgond neiouw zand op het strand, resultaat van zandsuppletie, op de jonge duintjes is helmgras geplant; <br />
foto/photo  Siebe Swart
    SMS_20081203_122.bis.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Den Haag aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague at the horizon). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0215_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0200_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Gelderland / Overijssel, Deventer, 17-07-2017; IJssel met uiterwaarden met spoorbrug, ter hoogte van de Ossenwaard. Om het IJsselwater bij hoogwater sneller af te voeren zijn bij Deventer zijn in het kader van het programma Ruimte voor de Rivier de uitwaarden vergraven om een hoogwatergeul te creëren. Foto stroomopwaarts.<br />
NOOT: Zie ook opnames van de oorspronkelijke situatie.<br />
IJssel with floodplains. In order to facilitate the flood of water from river IJssel at high waters, floodplains have been has excavated and and a flood chanel has been created.<br />
See also recordings of the original situation.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0393.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Enkhuizen, 26-08-2019; strekdammen in de vorm van open eiland bij vaargeul naar Naviduct Krabbersgat. Zicht op het Markermeer, rechts kust Noord-Holland.<br />
Dams in the form of an open island at the fairway to Naviduct Krabbersgat. View of the Markermeer, on the right coast of Noord-Holland.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190826_0222_A3+_Luchtfoto Navi...jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Werkendam, 23-08-2016; Ruimte voor de Rivier project Ontpoldering Noordwaard, de ontpolderde Polder Noordwaard met afgestorven bomen en neiuwe kreken. Foto richting Hollandsch Diep. De dijken aan de rivier de Nieuwe Merwede zijn gedeeltelijk afgegraven waardoor rivier de Nieuwe Merwede bij hoogwater via de Noordwaard en de Biesbosch sneller naar zee stromen. Gevolg van de ingrepen is dat de waterstand verder stroomopwaarts zal dalen. Ook de getijden keren terug in het gebied.<br />
National Project Ruimte voor de Rivier (Room for the River) By lowering and moving the dike of the Noordwaard polder the area will become subject to controlled inundation and function as a dedicated water detention district. Houses and farmhouses havbeen demolished and rebuild on new dwelling mounds.<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160823_0214.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 03-12-2008; Zealand, storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on this side of the barrier; under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter / exit; in case of high tides in combination with storm, the slides are closed; Oosterscheldekering gezien van het strand van Noord-Beveland naar Schouwen-Duiveland, aan deze zijde van de kering de Noordzee;<br />
foto/photo  Siebe Swart
    SMS_20081203_096.bis.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0086.NiA3+-2.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Sluitgat Roompot, links Neeltje Jans met Roompotsluis, Buitenhaven met strekdam. Foto richting Oosterschelde met binnenkomend tij, Walcheren aan de horizon..Storm surge barrier in Oosterschelde, work island Neeltje Jans with shipping lock..luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0620.A3.jpg
  • Nederland, Gelderland / Overijssel, Deventer, 17-07-2017; IJssel met uiterwaarden ter hoogte De Worp, tegenover stadscentrum. Om het IJsselwater bij hoogwater sneller af te voeren zijn bij Deventer zijn in het kader van het programma Ruimte voor de Rivier de uitwaarden vergraven om een hoogwatergeul te creëren. <br />
NOOT: Zie ook opnames van de oorspronkelijke situatie.<br />
IJssel with floodplains. In order to facilitate the flood of water from river IJssel at high waters, floodplains have been has excavated and and a flood chanel has been created.<br />
See also recordings of the original situation.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0316.NiA3+.jpg
  • Nederland, Gelderland / Overijssel, Deventer, 17-07-2017; IJssel met uiterwaarden ter hoogte De Worp, tegenover stadscentrum. Om het IJsselwater bij hoogwater sneller af te voeren zijn bij Deventer zijn in het kader van het programma Ruimte voor de Rivier de uitwaarden vergraven om een hoogwatergeul te creëren. <br />
NOOT: Zie ook opnames van de oorspronkelijke situatie.<br />
IJssel with floodplains. In order to facilitate the flood of water from river IJssel at high waters, floodplains have been has excavated and and a flood chanel has been created.<br />
See also recordings of the original situation.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0314.NiA3+.jpg
  • Nederland, Gelderland / Overijssel, Deventer, 17-07-2017; IJssel met uiterwaarden ter hoogte van autosnelweg A1. Om het IJsselwater bij hoogwater sneller af te voeren zijn bij Deventer de uitwaarden vergraven en is de Bolwerksplas (links) weer 'aangesloten' op de rivier.<br />
IJssel with floodplains at the A1 motorway. In order to facilitate the flood of water from river IJssel at high waters, floodplains have been has excavated and the Bolwerksplas (left) is again connected to the river.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0299.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Werkendam, 23-08-2016; Ruimte voor de Rivier project Ontpoldering Noordwaard. Foto richting Biesbosch. De bandijk (winterdijk) is voorzien van doorlaten annex brug, boerderijen zijn op terpen gebouwd. De dijken aan de rivierzijde zijn gedeeltelijk afgegraven waardoor rivier de Nieuwe Merwede bij hoogwater via de Noordwaard en de Biesbosch sneller naar zee stromen. Gevolg van de ingrepen is dat de waterstand verder stroomopwaarts zal dalen. Ook de getijden keren terug in het gebied.<br />
National Project Ruimte voor de Rivier (Room for the River) By lowering and moving the dike of the Noordwaard polder the area will become subject to controlled inundation and function as a dedicated water detention district. Houses and farmhouses havbeen demolished and rebuild  on new dwelling mounds.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160823_0196.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Bergen op Zoom, 01-04-2016; Zoommeer zoetwaterbuffer en opvangbassin voor oppervlaktewater bij hoogwater. Schelde-Rijnkanaal en Molenplaat, Bergsche Diep. Oosterschelde aan de horizon.<br />
Zoommeer freshwater buffer and mergency basin for surface water at high tide.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160401_1282jpg.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0061.NiA3+-2.jpg
  • Nederland, Brabant, Gemeente Waspik, 09-05-2013; Overdiepsche polder: in het kader van het programma 'Ruimte voor de Rivier' (bescherming tegen hoogwater door rivierverruiming), zal de dijk langs de Bergsche Maas  verlaagd worden. Bij hoogwater kan de Overdiepse polder overstromen. De boerderijen in de polder worden gesloopt en verplaatst naar de dijk van het Oude Maasje. De nieuwe boerderijen met bijgebouwen komen op terpen.<br />
Depoldering of Overdiep Polder, farms are relocated and built on mounds. This makes it possible for the river to overflow the polder in case of heigh waters.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart.
    SMS_20130509_1763.A3.jpg
  • Nederland, Brabant, Gemeente Waspik, 09-05-2013; Overdiepsche polder: in het kader van het programma 'Ruimte voor de Rivier' (bescherming tegen hoogwater door rivierverruiming), zal de dijk langs de Bergsche Maas (boven in beeld) verlaagd worden. Bij hoogwater kan de Overdiepse polder overstromen. De boerderijen in de polder worden gesloopt en verplaatst naar de dijk van het Oude Maasje. De nieuwe boerderijen met bijgebouwen komen op terpen.<br />
Depoldering of Overdiep Polder, farms are relocated and built on mounds. This makes it possible for the river to overflow the polder in case of heigh waters.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart.
    SMS_20130509_1762.A3.jpg
  • Nederland, Brabant, Gemeente Waspik, 09-05-2013; Overdiepsche polder: in het kader van het programma 'Ruimte voor de Rivier' (bescherming tegen hoogwater door rivierverruiming), zal de dijk langs de Bergsche Maas (boven in beeld) verlaagd worden. Bij hoogwater kan de Overdiepse polder overstromen. De boerderijen in de polder worden gesloopt en verplaatst naar de dijk van het Oude Maasje. De nieuwe boerderijen met bijgebouwen komen op terpen.<br />
Depoldering of Overdiep Polder, farms are relocated and built on mounds. This makes it possible for the river to overflow the polder in case of heigh waters.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart.
    SMS_20130509_1757.A3.jpg
  • Nederland, Brabant, Gemeente Waspik, 09-05-2013; Overdiepsche polder: in het kader van het programma 'Ruimte voor de Rivier' (bescherming tegen hoogwater door rivierverruiming), zal de dijk langs de Bergsche Maas (rechts in beeld) verlaagd worden. Bij hoogwater kan de Overdiepse polder overstromen. De boerderijen in de polder worden gesloopt en verplaatst naar de dijk van het Oude Maasje. De nieuwe boerderijen met bijgebouwen komen op terpen.<br />
Depoldering of Overdiep Polder, farms are relocated and built on mounds. This makes it possible for the river to overflow the polder in case of heigh waters.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart.
    SMS_20130509_1753.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland met binnenkomend tij. Sluitgat Roompot  in de voorgrond, links de Noordzee. In het midden Neeltje Jans met werkhaven, Schouwen-Duiveland aan de verre horizon..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on the left. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. .luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0647_Oosterscheldekerin...jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland met binnenkomend tij. Sluitgat Roompot gezien naar de Noordzee, Walcheren aan de verre horizon..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea at the horizon. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. .luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0638.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Neeltje Jans met Roompootsluis..Storm surge barrier in Oosterschelde, work island Neeltje Jans with shipping lock..luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0624.A3.jpg
  • Nederland, Gelderland, Tiel, 04-04-2002; Prins Bernhardsluis in het Amsterdam-Rijn Kanaal; schutsluis tussen Kanaal en rivier de Waal; de sluisdeur hangt aan stalen kabels welke aan gele constructie bevestigd zijn; voor het eigenlijke schutten wordt de deur tussen de torens omhoog gehesen; .paralllel aan de autobrug (A15) komt de Betuweroute te lopen bruggenhoofd (zand, rechts) reeds aanwezig; scheepvaart binnenvaart waterstaat verkeer en vervoer.Deel van een serie over Betuweroute / infrastructuur.<br />
luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee)<br />
photo/foto Siebe Swart
    SMS 02.04.217_11.A4.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Hilversum, 26-08-2019; voormalige afslag A27, het gebied zal gebruikt worden voor natuurontwikkeling en onder andere gebruikt gaan worden als waterberging.<br />
Former exit A27, the area will be used for nature development and water storage.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190826_0314_A3+_Luchtfoto A27 ...jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Werkendam, 23-08-2016; Ruimte voor de Rivier project Ontpoldering Noordwaard. Foto richting rivier de Nieuwe Merwede. De bandijk (winterdijk) is voorzien van doorlaten annex brug, boerderijen zijn op terpen gebouwd. De dijken aan de rivierzijde zijn gedeeltelijk afgegraven waardoor rivier de Nieuwe Merwede bij hoogwater via de Noordwaard en de Biesbosch sneller naar zee stromen. Gevolg van de ingrepen is dat de waterstand verder stroomopwaarts zal dalen. Ook de getijden keren terug in het gebied.<br />
National Project Ruimte voor de Rivier (Room for the River) By lowering and moving the dike of the Noordwaard polder the area will become subject to controlled inundation and function as a dedicated water detention district. Houses and farmhouses havbeen demolished and rebuild  on new dwelling mounds.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160823_0200.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0078.NiA3+.jpg
  • Nederland, Brabant, Gemeente Waspik, 09-05-2013; Overdiepsche polder: in het kader van het programma 'Ruimte voor de Rivier' (bescherming tegen hoogwater door rivierverruiming), zal de dijk langs de Bergsche Maas  verlaagd worden. Bij hoogwater kan de Overdiepse polder overstromen. De boerderijen in de polder worden gesloopt en verplaatst naar de dijk van het Oude Maasje. De nieuwe boerderijen met bijgebouwen komen op terpen.<br />
Depoldering of Overdiep Polder, farms are relocated and built on mounds. This makes it possible for the river to overflow the polder in case of heigh waters.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart.
    SMS_20130509_1760.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Werkeiland Neeltje Jans met Mosselculturen..Storm surge barrier in Oosterschelde, work island Neeltje Jans with mussel farming.luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0611.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland met inkomend tij. Sluitgat Hammen met werkeiland Roggenplaat. Links van de kering de de Noordzee, Schouwen-Duiveland in de achtergrond..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on the left side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed..luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0582.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland met inkomend tij. Sluitgat Schaar, werkeiland Neeltje Jans (links0, foto richting Noordzee..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on the other side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed..luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0581.A3.jpg
  • Nederland, Zeeuwsch-Vlaanderen, Terneuzen, 15/11/2001; zeeschip Kanin (uit een vd Baltische landen, geladen met erts / steenkolen) in de grote zeesluis in Terneuzen, begin Kanaal Terneuzen-Gent; de sluisdeuren (een operationeel, de tweede reserve) bevinden zich links en rechts voor de geopende brug (verzonken in het maaiveld) en worden bij sluiten naar de overzijde geschoven. Sluis. Sluizen.<br />
luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee)<br />
photo/foto Siebe Swart
    SMS 01.11.515.9.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Hilversum, 26-08-2019; voormalige afslag A27, het gebied zal gebruikt worden voor natuurontwikkeling en onder andere gebruikt gaan worden als waterberging.<br />
Former exit A27, the area will be used for nature development and water storage.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190826_0313_A3+_Luchtfoto A27 ...jpg
  • Nederland, Gelderland / Overijssel, Deventer, 17-07-2017; IJssel met uiterwaarden met spoorbrug, ter hoogte van de Ossenwaard. Om het IJsselwater bij hoogwater sneller af te voeren zijn bij Deventer zijn in het kader van het programma Ruimte voor de Rivier de uitwaarden vergraven om een hoogwatergeul te creëren. Foto stroomafwaarts.<br />
NOOT: Zie ook opnames van de oorspronkelijke situatie.<br />
IJssel with floodplains. In order to facilitate the flood of water from river IJssel at high waters, floodplains have been has excavated and and a flood chanel has been created.<br />
See also recordings of the original situation.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0383.NiA3+.jpg
  • Nederland, Gelderland / Overijssel, Deventer, 17-07-2017; IJssel met uiterwaarden ter hoogte De Worp, tegenover stadscentrum. Om het IJsselwater bij hoogwater sneller af te voeren zijn bij Deventer zijn in het kader van het programma Ruimte voor de Rivier de uitwaarden vergraven om een hoogwatergeul te creëren. <br />
NOOT: Zie ook opnames van de oorspronkelijke situatie.<br />
IJssel with floodplains. In order to facilitate the flood of water from river IJssel at high waters, floodplains have been has excavated and and a flood chanel has been created.<br />
See also recordings of the original situation.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0311.NiA3+.jpg
  • Nederland, Gelderland / Overijssel, Deventer, 17-07-2017; IJssel met uiterwaarden ter hoogte van autosnelweg A1. Om het IJsselwater bij hoogwater sneller af te voeren zijn bij Deventer de uitwaarden vergraven en is de Bolwerksplas (links) weer 'aangesloten' op de rivier.<br />
IJssel with floodplains at the A1 motorway. In order to facilitate the flood of water from river IJssel at high waters, floodplains have been has excavated and the Bolwerksplas (left) is again connected to the river.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0296.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Werkendam, 23-08-2016; Ruimte voor de Rivier project Ontpoldering Noordwaard, de ontpolderde Polder Noordwaard met afgestorven bomen en nieuwe kreken. Foto richting Nieuwe Merwede. De dijken aan de rivier de Nieuwe Merwede zijn gedeeltelijk afgegraven waardoor rivier de Nieuwe Merwede bij hoogwater via de Noordwaard en de Biesbosch sneller naar zee stromen. Gevolg van de ingrepen is dat de waterstand verder stroomopwaarts zal dalen. Ook de getijden keren terug in het gebied.<br />
National Project Ruimte voor de Rivier (Room for the River) By lowering and moving the dike of the Noordwaard polder the area will become subject to controlled inundation and function as a dedicated water detention district. Houses and farmhouses havbeen demolished and rebuild on new dwelling mounds.<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160823_0203.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Werkendam, 23-08-2016; Ruimte voor de Rivier project Ontpoldering Noordwaard, de ontpolderde Polder Noordwaard met afgestorven bomen. De dijken aan de rivier de Nieuwe Merwede zijn gedeeltelijk afgegraven waardoor rivier de Nieuwe Merwede bij hoogwater via de Noordwaard en de Biesbosch sneller naar zee stromen. Gevolg van de ingrepen is dat de waterstand verder stroomopwaarts zal dalen. Ook de getijden keren terug in het gebied.<br />
National Project Ruimte voor de Rivier (Room for the River) By lowering and moving the dike of the Noordwaard polder the area will become subject to controlled inundation and function as a dedicated water detention district. Houses and farmhouses havbeen demolished and rebuild on new dwelling mounds.<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160823_0202.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Werkendam, 23-08-2016; Ruimte voor de Rivier project Ontpoldering Noordwaard. Foto richting Biesbosch. De bandijk (winterdijk) is voorzien van doorlaten annex brug, boerderijen zijn op terpen gebouwd. De dijken aan de rivierzijde zijn gedeeltelijk afgegraven waardoor rivier de Nieuwe Merwede bij hoogwater via de Noordwaard en de Biesbosch sneller naar zee stromen. Gevolg van de ingrepen is dat de waterstand verder stroomopwaarts zal dalen. Ook de getijden keren terug in het gebied.<br />
National Project Ruimte voor de Rivier (Room for the River) By lowering and moving the dike of the Noordwaard polder the area will become subject to controlled inundation and function as a dedicated water detention district. Houses and farmhouses havbeen demolished and rebuild  on new dwelling mounds.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160823_0199.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Werkendam, 23-08-2016; Ruimte voor de Rivier project Ontpoldering Noordwaard. Foto richting rivier de Nieuwe Merwede. De bandijk (winterdijk) is voorzien van doorlaten annex brug, boerderijen zijn op terpen gebouwd. De dijken aan de rivierzijde zijn gedeeltelijk afgegraven waardoor rivier de Nieuwe Merwede bij hoogwater via de Noordwaard en de Biesbosch sneller naar zee stromen. Gevolg van de ingrepen is dat de waterstand verder stroomopwaarts zal dalen. Ook de getijden keren terug in het gebied.<br />
National Project Ruimte voor de Rivier (Room for the River) By lowering and moving the dike of the Noordwaard polder the area will become subject to controlled inundation and function as a dedicated water detention district. Houses and farmhouses havbeen demolished and rebuild  on new dwelling mounds.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160823_0191.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Werkendam, 23-08-2016; Ruimte voor de Rivier project Ontpoldering Noordwaard. Foto richting rivier de Nieuwe Merwede. De bandijk (winterdijk) is voorzien van doorlaten annex brug, boerderijen zijn op terpen gebouwd. De dijken aan de rivierzijde zijn gedeeltelijk afgegraven waardoor rivier de Nieuwe Merwede bij hoogwater via de Noordwaard en de Biesbosch sneller naar zee stromen. Gevolg van de ingrepen is dat de waterstand verder stroomopwaarts zal dalen. Ook de getijden keren terug in het gebied.<br />
National Project Ruimte voor de Rivier (Room for the River) By lowering and moving the dike of the Noordwaard polder the area will become subject to controlled inundation and function as a dedicated water detention district. Houses and farmhouses havbeen demolished and rebuild  on new dwelling mounds.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160823_0179.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0086.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0069.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0061.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Dordrecht, 23-10-2013; Dordtse Biesbosch, Polder Tongplaat. In het kader van het programma Deltanatuur is de polder ontpolderd en vormt nu een natuurgebied (zoetwatergetijdennatuur).<br />
As part of the program Delta nature this polder Tongplaat  has been depoldered and is now  a freshwater tidal reserve.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131023_0864.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland met binnenkomend tij. Sluitgat Roompot gezien naar de Noordzee, Walcheren aan de verre horizon..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea at the horizon. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. .luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0640.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Neeltje Jans met Roompootsluis..Storm surge barrier in Oosterschelde, work island Neeltje Jans with shipping lock..luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0626.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Neeltje Jans met Roompootsluis..Storm surge barrier in Oosterschelde, work island Neeltje Jans with shipping lock..luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0625.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 09-05-2013; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland met inkomend tij. Sluitgat Schaar (voorgrond), werkeiland Roggenplaat, Sluitgat Hammen en Schouwen-Duiveland in de achtergrond. Links van de kering de de Noordzee..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on the right side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed..luchtfoto (toeslag op standard tarieven).aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130509_0605.A3.jpg
  • Nederland, Gelderland / Overijssel, Deventer, 17-07-2017; IJssel met uiterwaarden ter hoogte De Worp, tegenover stadscentrum. Om het IJsselwater bij hoogwater sneller af te voeren zijn bij Deventer zijn in het kader van het programma Ruimte voor de Rivier de uitwaarden vergraven om een hoogwatergeul te creëren. <br />
NOOT: Zie ook opnames van de oorspronkelijke situatie.<br />
IJssel with floodplains. In order to facilitate the flood of water from river IJssel at high waters, floodplains have been has excavated and and a flood chanel has been created.<br />
See also recordings of the original situation.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0305.NiA3+.jpg
  • Nederland, Gelderland / Overijssel, Deventer, 17-07-2017; IJssel met uiterwaarden ter hoogte van autosnelweg A1. Om het IJsselwater bij hoogwater sneller af te voeren zijn bij Deventer de uitwaarden vergraven en is de Bolwerksplas (links) weer 'aangesloten' op de rivier.<br />
IJssel with floodplains at the A1 motorway. In order to facilitate the flood of water from river IJssel at high waters, floodplains have been has excavated and the Bolwerksplas (left) is again connected to the river.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0301.NiA3+.jpg
  • Nederland, Gelderland, Gemeente Zutphen, 17-07-2017; de wijk (buurtschap) De Hoven op de westoever van de IJssel. Plangebied voor De IJsselsprong, uitbreiding van Zutphen in combinatie met graven nevengeul in de uiterwaarden (onderdeel van project Ruimte voor de Rivier).<br />
IJssel near Zutphen (right), the hamlet De Hoven with new residential neighborhood. The whole area is part of the IJssel'leap', a plan that combines a new water channel in the floodplain with new nature and urban development<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170717_0178.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Bergen op Zoom, 01-04-2016; Zoommeer zoetwaterbuffer en opvangbassin voor oppervlaktewater bij hoogwater. Schelde-Rijnkanaal en Molenplaat.<br />
Zoommeer freshwater buffer and mergency basin for surface water at high tide.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160401_1270jpg.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Brabant, Bergen op Zoom, 01-04-2016; Zoommeer zoetwaterbuffer en opvangbassin voor oppervlaktewater bij hoogwater. Schelde-Rijnkanaal en Molenplaat.<br />
Zoommeer freshwater buffer and mergency basin for surface water at high tide.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160401_1245jpg.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0077.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0061.NiA3+-2.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0086.NiA3+-2.jpg
Next