Show Navigation

Siebe Swart

  • ZOEK luchtfoto l Search aerial
  • Time & Tide: de Boekwinkel l Bookshop I PRINTS
  • FINISTERRE Time & Tide deel 2 I The Sequel
  • VIDEO Drone footage
  • VIDEO Expo en boek
  • Instagram
  • Weblog F I N I S T E R R E
  • Info
    • Bio
    • Copyright ©
    • Contact
  • Panorama Nederland bij Van Gewest tot Gewest

Siebe Swart

Search Results

3244 images

  • Facebook
  • Twitter
x
Refine Search
Match all words
Match any word
Prints
Personal Use
Royalty-Free
Rights-Managed
(leave unchecked to
search all images)
Next

Loading ()...

  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 23-05-2011; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, kassengebied van het Westland op het tweede plan. In de voorgrond  sleephopperzuiger verbonden met de persleiding die naar de kust loopt. Voor de kust in zee de Zandmotor: aanleg van kunstmatig schiereiland door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust verspreiden waardoor breder stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging. In de achtergrond de kassen van het Westland..A trailing suction hopper dredger before the coast of Holland, connected to the discharge pipe that runs to the shore. Building of the Sand Engine, construction of artificial peninsula by the raising of sand for the coast of Ter Heijde (near the Hague, at the horizon). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense. In the background the Westland greenhouses..luchtfoto (toeslag); aerial photo (additional fee required).foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20110523_527.A3.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Petten, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien vanuit zee, richting Petten.<br />
De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen from the sea in the direction of the village Petten<br />
The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1028.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Petten, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien vanuit zee, richting Petten.<br />
De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen from the sea in the direction of the village Petten<br />
The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1013.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Petten, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien vanuit zee, richting Petten.<br />
De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen from the sea in the direction of the village Petten<br />
The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1027.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Petten, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien vanuit zee, richting Petten.<br />
De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen from the sea in the direction of the village Petten<br />
The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1029.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Petten, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien vanuit zee, richting Petten.<br />
De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen from the sea in the direction of the village Petten<br />
The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1015.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Petten, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien vanuit zee, richting Petten.<br />
De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen from the sea in the direction of the village Petten<br />
The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1018.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien naar het noorden, Petten en de duinen aan de horizon. Rechts van de zeedijk de Vereenigde Harger- en Pettemerpolder met 'De Putten' (ontstaan in het verleden door het uitgegraven grond om de  zeewering te verstevigen). De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen to the north, Petten and the dunes on the horizon. Right side of the seawall and the United Harger Pettemer Polder with 'The Wells' (created in the past by using soil for strengthening the seawall). The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_0998.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schagen, 11-12-2013; de duinen bij het dorp Callantsoog gezien vanuit zee. De duinenrij is slechts een duin breed, de kust moet versterkt.<br />
The dunes near the village of Callantsoog seen from the sea. The coastal dunes count only one dune, strengthening of the dunens is needed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1066.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Petten, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien vanuit Petten. naar het zuiden<br />
De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen from the sea. The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1040.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schagen, 11-12-2013; de duinen bij het dorp Callantsoog gezien vanuit zee. De duinenrij is slechts een duin breed, de kust moet versterkt.<br />
The dunes near the village of Callantsoog seen from the sea. The coastal dunes count only one dune, strengthening of the dunens is needed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1047.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Gemeente Schouwen-Duiveland, 01-04-2016; Brouwersdam, onderdeel van de Deltawerken, tussen Schouwen-Duiveland en Goeree (aan de horizon). Na het afsluiten van de zeearm Grevelingen is het Grevelingenmeer ontstaan, rechts van de dam, het grootste zoutwatermeer van West-Europa. Om de kwaliteit van het water in het meer te garanderen is er in de dam een inlaatwerk voor zout zeewater aangebracht (midden). Links de Noordzee, in het midden Middelplaat en recreatiecentrum en vakantiepark Port Zelande.  In de voorgrond Resort Land&Zee.<br />
<br />
Brouwers dam, part of the Delta Works, between Goeree and Schouwen-Duiveland (on the horizon). Closing the estuary resulted in the Grevelingen lake, the largest saltwater lake in Western Europe.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160401_0659.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien naar het noorden, Petten en de duinen aan de horizon. Rechts van de zeedijk de Vereenigde Harger- en Pettemerpolder met 'De Putten' (ontstaan in het verleden door het uitgegraven grond om de  zeewering te verstevigen). De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen to the north, Petten and the dunes on the horizon. Right side of the seawall and the United Harger Pettemer Polder with 'The Wells' (created in the past by using soil for strengthening the seawall). The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1000.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Petten, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien vanuit Petten. naar het zuiden<br />
De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen from the sea. The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1037.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien naar het noorden, Petten en de duinen aan de horizon. Rechts van de zeedijk de Vereenigde Harger- en Pettemerpolder met 'De Putten' (ontstaan in het verleden door het uitgegraven grond om de  zeewering te verstevigen). De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen to the north, Petten and the dunes on the horizon. Right side of the seawall and the United Harger Pettemer Polder with 'The Wells' (created in the past by using soil for strengthening the seawall). The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_0990.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schagen, 11-12-2013; de duinen bij het dorp Callantsoog gezien vanuit zee. Duinopgang met plankieren van strandtent. De duinenrij is slechts een duin breed, de kust moet versterkt.<br />
The dunes near the village of Callantsoog seen from the sea. The coastal dunes count only one dune, strengthening of the dunens is needed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1053.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schagen, 11-12-2013; de duinen bij het dorp Callantsoog gezien vanuit zee. Duinopgang met plankieren van strandtent. De duinenrij is slechts een duin breed, de kust moet versterkt.<br />
The dunes near the village of Callantsoog seen from the sea. The coastal dunes count only one dune, strengthening of the dunens is needed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1050.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schagen, 11-12-2013; de duinen bij het dorp Callantsoog gezien vanuit zee. De duinenrij is slechts een duin breed, de kust moet versterkt.<br />
The dunes near the village of Callantsoog seen from the sea. The coastal dunes count only one dune, strengthening of the dunens is needed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1046.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien naar het noorden, Petten en de duinen aan de horizon. Rechts van de zeedijk de Vereenigde Harger- en Pettemerpolder met 'De Putten' (ontstaan in het verleden door het uitgegraven grond om de  zeewering te verstevigen). De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen to the north, Petten and the dunes on the horizon. Right side of the seawall and the United Harger Pettemer Polder with 'The Wells' (created in the past by using soil for strengthening the seawall). The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_0990.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien naar het noorden, Petten en de duinen aan de horizon. Rechts van de zeedijk de Vereenigde Harger- en Pettemerpolder met 'De Putten' (ontstaan in het verleden door het uitgegraven grond om de  zeewering te verstevigen). De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen to the north, Petten and the dunes on the horizon. Right side of the seawall and the United Harger Pettemer Polder with 'The Wells' (created in the past by using soil for strengthening the seawall). The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_0989.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien naar het noorden, Petten en de duinen aan de horizon. Rechts van de zeedijk de Vereenigde Harger- en Pettemerpolder met 'De Putten' (ontstaan in het verleden door het uitgegraven grond om de  zeewering te verstevigen). De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen to the north, Petten and the dunes on the horizon. Right side of the seawall and the United Harger Pettemer Polder with 'The Wells' (created in the past by using soil for strengthening the seawall). The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_0994.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schagen, 11-12-2013; de duinen bij het dorp Callantsoog gezien vanuit zee. De duinenrij is slechts een duin breed, de kust moet versterkt.<br />
The dunes near the village of Callantsoog seen from the sea. The coastal dunes count only one dune, strengthening of the dunens is needed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1059.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schagen, 11-12-2013; de duinen bij het dorp Callantsoog gezien vanuit zee. Duinopgang met plankieren van strandtent. De duinenrij is slechts een duin breed, de kust moet versterkt.<br />
The dunes near the village of Callantsoog seen from the sea. The coastal dunes count only one dune, strengthening of the dunens is needed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_1056.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 11-12-2013; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering gezien naar het noorden, Petten en de duinen aan de horizon. Rechts van de zeedijk de Vereenigde Harger- en Pettemerpolder met 'De Putten' (ontstaan in het verleden door het uitgegraven grond om de  zeewering te verstevigen). De dijk is aangelegd als zeewering nadat de oorsrponkelijke duinen weggeslagen waren. Door erosie kalven de duinen langs de kust steeds verder af, de dijk steekt daardoor steeds meer uit in zee.<br />
Hondsbossche and Pettemer seawall seen to the north, Petten and the dunes on the horizon. Right side of the seawall and the United Harger Pettemer Polder with 'The Wells' (created in the past by using soil for strengthening the seawall). The dike was built as a seawall after the primal dunes were washed away. Because of erosion the dunes decrease in size, therefore the sewall sticks more and more out into the sea.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20131211_0989.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; <br />
Tweede Maasvlakte, de nieuwe Maasvlakteweg naar de Yangtzehaven. In zee de zgn. harde zeewering die het nieuwe land moet beschermen, de blokkendam.<br />
Maasvlakte 2 (MV2), extension of the Port of Rotterdam. In the sea the so-called  hard sea defenses to protect the new land, the block dam.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_1244.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; <br />
Tweede Maasvlakte, de nieuwe Maasvlakteweg naar de Yangtzehaven. In zee de zgn. harde zeewering die het nieuwe land moet beschermen, de blokkendam.<br />
Maasvlakte 2 (MV2), extension of the Port of Rotterdam. In the sea the so-called  hard sea defenses to protect the new land, the block dam.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_1241.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; <br />
Tweede Maasvlakte, de nieuwe Maasvlakteweg naar de Yangtzehaven. In zee de zgn. harde zeewering die het nieuwe land moet beschermen, de blokkendam.<br />
Maasvlakte 2 (MV2), extension of the Port of Rotterdam. In the sea the so-called  hard sea defenses to protect the new land, the block dam.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_1233.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; <br />
Tweede Maasvlakte, de nieuwe Maasvlakteweg naar de Yangtzehaven. In zee de zgn. harde zeewering die het nieuwe land moet beschermen, de blokkendam.<br />
Maasvlakte 2 (MV2), extension of the Port of Rotterdam. In the sea the so-called  hard sea defenses to protect the new land, the block dam.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_1235.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; Tweede Maasvlakte, de nieuwe Maasvlakteweg naar de Yangtzehaven. Entree tot de containerterminals van Rotterdam World Gateway (RWG). In zee de zgn. harde zeewering die het nieuwe land moet beschermen, de blokkendam.<br />
Maasvlakte 2 (MV2), extension of the Port of Rotterdam. In the sea the so-called  hard sea defenses to protect the new land, the block dam.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_1213.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, IJmuiden, 16-04-2008; ingang Noordzeekanaal (monding) met havenhoofden en strekdammen (havendam) gezien naar open zee; in de voorgrond het Forteiland (onderdeel van de Stelling van Amsterdam); Noordzee Kanaal..luchtfoto (toeslag); aerial photo (additional fee required); .foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20080416_0353.A4+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Scheveningen, 28-04-2017; de nieuw ontworpen boulevard (architect Manuel De Solà-Morales) met de dijk-in-boulevard, een verborgen dijk die de zeewering vormt in combinatie met voetgangerszone. Museum Beelden aan Zee.<br />
The newly designed boulevard (architect Manuel De Solà-Morales) with the dike-in-boulevard: a hidden seawall.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170428_0847.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Scheveningen, 28-04-2017; de nieuw ontworpen boulevard (architect Manuel De Solà-Morales) met de dijk-in-boulevard, een verborgen dijk die de zeewering vormt in combinatie met voetgangerszone. Museum Beelden aan Zee.<br />
The newly designed boulevard (architect Manuel De Solà-Morales) with the dike-in-boulevard: a hidden seawall.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170428_0850.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Scheveningen, 28-04-2017; de nieuw ontworpen boulevard (architect Manuel De Solà-Morales) met de dijk-in-boulevard, een verborgen dijk die de zeewering vormt in combinatie met voetgangerszone. Museum Beelden aan Zee.<br />
The newly designed boulevard (architect Manuel De Solà-Morales) with the dike-in-boulevard: a hidden seawall.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170428_0856.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 05-08-2014; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering. De zeewering is een van de Zwakke Schakels in de kust. Om de dijk te beschermen wordt er door middel van zandsuppletie een strand aangebracht voor de dijk.<br />
De zandsuppletie wordt onder andere uitgevoerd door middel van 'rainbowen', het in zee spuiten van zand+water. Op de foto de sleephopperzuiger Volvox Olympia.<br />
Camperduin, Hondsbossch and Petten dam. The seawall is one of the weak links in the coast. To protect the dike, sand nourishment is used to create a protecting beach.<br />
The sand replenishment is carried out  through "rainbowing ', spraying sand + water into the sea. The photo shows the trailing suction hopper dredger Volvox Olympia.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140805_0246.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 05-08-2014; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering. De zeewering is een van de Zwakke Schakels in de kust. Om de dijk te beschermen wordt er door middel van zandsuppletie een strand aangebracht voor de dijk.<br />
De zandsuppletie wordt onder andere uitgevoerd door middel van 'rainbowen', het in zee spuiten van zand+water. Op de foto de sleephopperzuiger Volvox Olympia.<br />
Camperduin, Hondsbossch and Petten dam. The seawall is one of the weak links in the coast. To protect the dike, sand nourishment is used to create a protecting beach.<br />
The sand replenishment is carried out  through "rainbowing ', spraying sand + water into the sea. The photo shows the trailing suction hopper dredger Volvox Olympia.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140805_0245.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Scheveningen, 22-05-2011;.Badplaats Scheveningen met boulevard, Kurhaus en Pier, strand en zee. Skyline Den Haag. Seaside resort Scheveningen with its  boulevard, Kurhaus and Pier, beach and sea. Skyline Den Haag. luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110522_183.A3.jpg
  • Nederland, Friesland, Ameland, 05-07-2018; West-Ameland, Noordzee-strand ten noorden van Ballum en Hollum. Door de stroming van de zee wordt er zand op het strand geworpen en groeit de kop van het eiland. <br />
North Sea beach north of Ballum and Hollum. Because of the current of the sea sand is thrown on the beach and the head of the island grows.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee requi
    SMS_20180507_0937.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 05-08-2014; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering. De zeewering is een van de Zwakke Schakels in de kust. Om de dijk te beschermen wordt er door middel van zandsuppletie een strand aangebracht voor de dijk.<br />
De zandsuppletie wordt onder andere uitgevoerd door middel van 'rainbowen', het in zee spuiten van zand+water. Op de foto de sleephopperzuiger Volvox Olympia.<br />
Camperduin, Hondsbossch and Petten dam. The seawall is one of the weak links in the coast. To protect the dike, sand nourishment is used to create a protecting beach.<br />
The sand replenishment is carried out  through "rainbowing ', spraying sand + water into the sea. The photo shows the trailing suction hopper dredger Volvox Olympia.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140805_0257.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 05-08-2014; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering. De zeewering is een van de Zwakke Schakels in de kust. Om de dijk te beschermen wordt er door middel van zandsuppletie een strand aangebracht voor de dijk.<br />
De zandsuppletie wordt onder andere uitgevoerd door middel van 'rainbowen', het in zee spuiten van zand+water. Op de foto de sleephopperzuiger Volvox Olympia.<br />
Camperduin, Hondsbossch and Petten dam. The seawall is one of the weak links in the coast. To protect the dike, sand nourishment is used to create a protecting beach.<br />
The sand replenishment is carried out  through "rainbowing ', spraying sand + water into the sea. The photo shows the trailing suction hopper dredger Volvox Olympia.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140805_0237.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 05-08-2014; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering. De zeewering is een van de Zwakke Schakels in de kust. Om de dijk te beschermen wordt er door middel van zandsuppletie een strand aangebracht voor de dijk.<br />
De zandsuppletie wordt onder andere uitgevoerd door middel van 'rainbowen', het in zee spuiten van zand+water. Op de foto de sleephopperzuiger Volvox Olympia.<br />
Camperduin, Hondsbossch and Petten dam. The seawall is one of the weak links in the coast. To protect the dike, sand nourishment is used to create a protecting beach.<br />
The sand replenishment is carried out  through "rainbowing ', spraying sand + water into the sea. The photo shows the trailing suction hopper dredger Volvox Olympia.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140805_0234.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 05-08-2014; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering. De zeewering is een van de Zwakke Schakels in de kust. Om de dijk te beschermen wordt er door middel van zandsuppletie een strand aangebracht voor de dijk.<br />
De zandsuppletie wordt onder andere uitgevoerd door middel van 'rainbowen', het in zee spuiten van zand+water. Op de foto de sleephopperzuiger Volvox Olympia.<br />
Camperduin, Hondsbossch and Petten dam. The seawall is one of the weak links in the coast. To protect the dike, sand nourishment is used to create a protecting beach.<br />
The sand replenishment is carried out  through "rainbowing ', spraying sand + water into the sea. The photo shows the trailing suction hopper dredger Volvox Olympia.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140805_0248.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 05-08-2014; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering. De zeewering is een van de Zwakke Schakels in de kust. Om de dijk te beschermen wordt er door middel van zandsuppletie een strand aangebracht voor de dijk.<br />
De zandsuppletie wordt onder andere uitgevoerd door middel van 'rainbowen', het in zee spuiten van zand+water. Op de foto de sleephopperzuiger Volvox Olympia.<br />
Camperduin, Hondsbossch and Petten dam. The seawall is one of the weak links in the coast. To protect the dike, sand nourishment is used to create a protecting beach.<br />
The sand replenishment is carried out  through "rainbowing ', spraying sand + water into the sea. The photo shows the trailing suction hopper dredger Volvox Olympia.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140805_0235.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Scheveningen, 22-05-2011;.Badplaats Scheveningen met boulevard, Kurhaus en Pier, strand en zee.  Seaside resort Scheveningen with its  boulevard, Kurhaus and Pier, beach and sea.  luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110522_182.A3.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Scheveningen, 28-04-2017; de nieuw ontworpen boulevard (architect Manuel De Solà-Morales) met de dijk-in-boulevard, een verborgen dijk die de zeewering vormt in combinatie met voetgangerszone. Museum Beelden aan Zee.<br />
The newly designed boulevard (architect Manuel De Solà-Morales) with the dike-in-boulevard: a hidden seawall.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20170428_0796.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 05-08-2014; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering. De zeewering is een van de Zwakke Schakels in de kust. Om de dijk te beschermen wordt er door middel van zandsuppletie een strand aangebracht voor de dijk.<br />
De zandsuppletie wordt onder andere uitgevoerd door middel van 'rainbowen', het in zee spuiten van zand+water. Op de foto de sleephopperzuiger Volvox Olympia.<br />
Camperduin, Hondsbossch and Petten dam. The seawall is one of the weak links in the coast. To protect the dike, sand nourishment is used to create a protecting beach.<br />
The sand replenishment is carried out  through "rainbowing ', spraying sand + water into the sea. The photo shows the trailing suction hopper dredger Volvox Olympia.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140805_0256.NiA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Schoorl, 05-08-2014; Camperduin, Hondsbossche en Pettemer Zeewering. De zeewering is een van de Zwakke Schakels in de kust. Om de dijk te beschermen wordt er door middel van zandsuppletie een strand aangebracht voor de dijk.<br />
De zandsuppletie wordt onder andere uitgevoerd door middel van 'rainbowen', het in zee spuiten van zand+water. Op de foto de sleephopperzuiger Volvox Olympia.<br />
Camperduin, Hondsbossch and Petten dam. The seawall is one of the weak links in the coast. To protect the dike, sand nourishment is used to create a protecting beach.<br />
The sand replenishment is carried out  through "rainbowing ', spraying sand + water into the sea. The photo shows the trailing suction hopper dredger Volvox Olympia.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140805_0250.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Scheveningen, 22-05-2011;.Strand en zee aan de kust bij badplaats Scheveningen..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110522_180.A3.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0484_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0278_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Kassen van het Westland in de achtergrond. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0256_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Details van de constructie, de scharnieren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0283_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Aan de horizon Rotterdam, rechts Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0293_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Aan de horizon Rotterdam, rechts Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0296_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0489_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Details van de constructie, de scharnieren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0273_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0451_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0481_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. <br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0491_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Aan de horizon Rotterdam, rechts Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0297_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0245_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0251_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0270_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0280_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Details van de constructie, rrn deu en de ingan van het 'dok waar de deur zich normaal gesproken bevindt. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0288_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0452_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0485_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0281_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Details van de constructie, de deuren en verbinding met de scharnieren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0286_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Kassen van het Westland in de achtergrond. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0255_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Aan de horizon Rotterdam, rechts Callandkanaal en de havens van Europoort. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0264_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0275_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. <br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0492_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0250_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.  Details van de kering, de deuren. De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0282_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0451_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Hoek van Holland, 14-09-2019; Nieuwe Waterweg, Haven van Rotterdam. Functioneringssluiting Maeslantkering. De waterkering in de Nieuwe Waterweg wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. Links Callandkanaal en de havens van Europoort, aan de horizon ingan van de Nieuwe Waterweg en de Noordzee.  De Maeslantkering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Hartelkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Hook of Holland - Port of Rotterdam. Aerial view of the new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway, leading to the Port of Rotterdam (at the horizon), is closed during the test. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0252_A3+_Luchtfoto Maes...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Den Haag aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague at the horizon). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0223_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Den Haag aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague at the horizon). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0218_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Maasvlakte en Tweede Maasvlakte (MV2) aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0199_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Maasvlakte en Tweede Maasvlakte (MV2) aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0207_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Maasvlakte en Tweede Maasvlakte (MV2) aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0196_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Maasvlakte en Tweede Maasvlakte (MV2) aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0227_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0206_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster, Den Haag aan de horizon. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague at the horizon). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0215_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0210_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Gemeente Westland, 14-09-2019; Delflandse Kust ter hoogte van Ter Heijde en Monster. De Zandmotor is een kunstmatig schiereiland (landtong), ontstaan door het opspuiten van zand voor de kust. Wind, golven en stroming zullen het zand langs de kust in noordelijke richting verspreiden waardoor verderop langs de kust bredere stranden en duinen ontstaan. De zandmotor is een experiment in het kader van kustonderhoud en kustverdediging.<br />
Sand Engine, artificial peninsula build by the raising of sand for the coast (near the Hague). Wind, waves and currents will distribute the sand along the coast yielding wider beaches and dunes along the coastline. The Sand Engine is a experiment for coastal maintenance of coastal defense.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0200_A3+_Luchtfoto Zand...jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0086.NiA3+-2.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0061.NiA3+-2.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0078.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0069.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0061.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0086.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0077.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0061.NiA3+-2.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0086.NiA3+-2.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0069.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0086.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0078.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0077.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Lelystad, 18-01-2016; Houtribdijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in IJsselmeer en Markermeer (links). De Houtribdijk is oorspronkelijk aangelegd om het Markeermeer in te polderen tot Markerwaard. De plannen voor deze inpoldering maakte reeds deel uit van de Zuiderzeewerken. Andere namen voor de dijk zijn: Markerwaarddijk, Lelydijk, Dijk Enkhuizen-Lelystad, N302.<br />
Houtrib dike linking Enkhuizen and Lelystad, dividing lake IJsselmeer in IJsselmeer and Marker lake(left). The dike was originally built make the reclamation of the polder Markerwaard possible. The plans for the reclamation was already part of the Zuiderzee Works (1891)<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20160118_0061.NiA3+.jpg
Next