Show Navigation

Siebe Swart

  • ZOEK luchtfoto l Search aerial
  • Time & Tide: de Boekwinkel l Bookshop I PRINTS
  • FINISTERRE Time & Tide deel 2 I The Sequel
  • VIDEO Drone footage
  • VIDEO Expo en boek
  • Instagram
  • Weblog F I N I S T E R R E
  • Info
    • Bio
    • Copyright ©
    • Contact
  • Panorama Nederland bij Van Gewest tot Gewest

Siebe Swart

Search Results

484 images

  • Facebook
  • Twitter
x
Refine Search
Match all words
Match any word
Prints
Personal Use
Royalty-Free
Rights-Managed
(leave unchecked to
search all images)
Next

Loading ()...

  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland,  08-09-2009. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Rechts Ramsdiep en Noordoostpolder, onder in beeld Ramspolbrug..De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. Normaal gesproken ligt elke balg op de bodem. Op de foto's is de kering in functie in verband met werkzaamheden.Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance..(toeslag); aerial photo (additional fee required); .foto Siebe Swart / photo Siebe Swart.De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. Normaal gesproken ligt elke balg op de bodem. Op de foto's is de kering in functie in verband met werkzaamheden.Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance..(toeslag); aerial photo (additional fee required); .foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090908_0059.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland, Overijssel, Noordoostpolder, 07-05-2015. Ramspolbrug met N50, over de vaargeul het Ramsdiep. Naast de brug de balgstuw, onderdeel van Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water (in de achtergrond). De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem. De witte betonenn toren in de voorgrond is  een voormalige luchtwachttoren.<br />
Ramspol bridge and Ramspol barrier, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150507_0537.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Overijssel, Noordoostpolder, 07-05-2015. Ramspolbrug met N50, over de vaargeul het Ramsdiep. Naast de brug de balgstuw, onderdeel van Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water (in de achtergrond). De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem. De witte betonenn toren in de voorgrond is  een voormalige luchtwachttoren.<br />
Ramspol bridge and Ramspol barrier, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150507_0539.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Overijssel, Noordoostpolder, 07-05-2015. Ramspolbrug met N50, over de vaargeul het Ramsdiep. Naast de brug de balgstuw, onderdeel van Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water (voorgrond). De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem. Ramspol bridge and Ramspol barrier, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150507_0498.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Overijssel, Noordoostpolder, 07-05-2015. Ramspolbrug met N50, over de vaargeul het Ramsdiep. Naast de brug de balgstuw, onderdeel van Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water (in de achtergrond). De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem. De witte betonenn toren in de voorgrond is  een voormalige luchtwachttoren.<br />
Ramspol bridge and Ramspol barrier, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150507_0531.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Overijssel, Noordoostpolder, 07-05-2015. Ramspolbrug met N50, over de vaargeul het Ramsdiep. Naast de brug de balgstuw, onderdeel van Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water (voorgeond). De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem. De witte betonenn toren in de voorgrond is  een voormalige luchtwachttoren.<br />
Ramspol bridge and Ramspol barrier, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150507_0496.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Overijssel, Noordoostpolder, 07-05-2015. Ramspolbrug met N50, over de vaargeul het Ramsdiep. Naast de brug de balgstuw, onderdeel van Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water (voorgeond). De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem. De witte betonenn toren in de voorgrond is  een voormalige luchtwachttoren.<br />
Ramspol bridge and Ramspol barrier, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150507_0492.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland, Overijssel, Noordoostpolder, 07-05-2015. Ramspolbrug met N50, over de vaargeul het Ramsdiep. Naast de brug de balgstuw, onderdeel van Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water (voorgeond). De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem. De witte betonenn toren in de voorgrond is  een voormalige luchtwachttoren.<br />
Ramspol bridge and Ramspol barrier, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150507_0495.NiA3+.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 07-05-2021; Ramspolbrug in de N50 de balgstuw in het Ramsdiep.<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.05.07_1503_A3+.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Links Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem..Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_959.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland,  08-09-2009. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water..De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. Normaal gesproken ligt elke balg op de bodem. Op de foto's is de kering in functie in verband met werkzaamheden.Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance..(toeslag); aerial photo (additional fee required); .foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090908_0058.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland,  08-09-2009. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water..De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. Normaal gesproken ligt elke balg op de bodem. Op de foto's is de kering in functie in verband met werkzaamheden.Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance..(toeslag); aerial photo (additional fee required); .foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090908_0057.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland,  08-09-2009. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water..De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. Normaal gesproken ligt elke balg op de bodem. Op de foto's is de kering in functie in verband met werkzaamheden.Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance..(toeslag); aerial photo (additional fee required); .foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090908_0055.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 07-05-2021; Ramspolbrug in de N50 de balgstuw in het Ramsdiep.<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.05.07_1504_A3+.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Links Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem..Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_963.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Links Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem..Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_958.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Links Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem..Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_955.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland,  08-09-2009. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Rechts Ramsdiep en Noordoostpolder..De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. Normaal gesproken ligt elke balg op de bodem. Op de foto's is de kering in functie in verband met werkzaamheden.Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance..(toeslag); aerial photo (additional fee required); .foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090908_0069.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland,  08-09-2009. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Meer (boven in beeld)..De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. Normaal gesproken ligt elke balg op de bodem. Op de foto's is de kering in functie in verband met werkzaamheden.Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance..(toeslag); aerial photo (additional fee required); .foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090908_0066.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland,  08-09-2009. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water..De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. Normaal gesproken ligt elke balg op de bodem. Op de foto's is de kering in functie in verband met werkzaamheden.Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance..(toeslag); aerial photo (additional fee required); .foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090908_0062.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Links Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem..Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_962.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Links Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem..Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_952.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Links Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem..Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_948.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Links Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem..Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_945.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Links Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem..Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_964.A3.jpg
  • Nederland, Noordoostpolder, Flevoland, 30-06-2011. Ramspol, Waterkering Kampen, tussen Ketelmeer en Zwarte Water. Rechts Ramsdiep en Noordoostpolder. De balgstuw is een stormvloedkering en bestaat uit een opblaasbare dam of dijk, opgebouwd uit drie balgen. In niet-opgeblazen toestand liggen de balgen op de bodem. Naast de stuw grondwerk voor de nieuwe dubbelbaans Ramspolbrug..Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water...luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20110630_961.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; nieuwe Ramspolbrug in de N50 met achter de brug de balgstuw. Rechts de vaargeul het Ramsdiep, links van de strekdam het Ketelmeer.<br />
<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance. luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1575.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; Balgstuw met srekdam, rechts de vaargeul het Ramsdiep, links van de strekdam het Ketelmeer.<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1616.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; nieuwe Ramspolbrug in de N50 met naast de brug de balgstuw. De vaargeul het Ramsdiep met de strekdam.<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1606.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; de balgstuw in het Ramsdiep met strekdam naast de nieuwe Ramspolbrug in de N50 , gezien richting Overijssel.<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1600.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; de balgstuw in het Ramsdiep met strekdam naast de nieuwe Ramspolbrug in de N50 .<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1598.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; nieuwe Ramspolbrug in de N50 gezien in de richting van Overijssel met naast de brug de balgstuw.  De vaargeul in het Ramsdiep met strekdam. Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance. luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1594.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; Balgstuw met strekdam en de vaargeul in het Ramsdiep,rechts Flevoland. <br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1617.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; Balgstuw met srekdam, rechts de vaargeul het Ramsdiep, links van de strekdam het Ketelmeer.<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1611.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; nieuwe Ramspolbrug in de N50 met naast de brug het begin de balgstuw. De vaargeul het Ramsdiep met de strekdam.<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1605.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; de balgstuw in het Ramsdiep met strekdam naast de nieuwe Ramspolbrug in de N50 .<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1602.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; de balgstuw in het Ramsdiep met strekdam naast de nieuwe Ramspolbrug in de N50 .<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1597.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; nieuwe Ramspolbrug in de N50 gezien in oostelijke richting met voor de brug de balgstuw, links Flevoland, rechts Overijssel.  De vaargeul in het Ramsdiep met strekdam. Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance. luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1590.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; nieuwe Ramspolbrug in de N50 met achter de brug de balgstuw. De vaargeul in het Ramsdiep met strekdam.<br />
Boven in beeld kassen met glastuinbouw.<br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance.luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1586.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; nieuwe Ramspolbrug in de N50 met naast de brug de balgstuw. De vaargeul in het Ramsdiep met strekdam. <br />
Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance. luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1581.A3.jpg
  • Nederland, Flevoland-Overijssel, Ramspol, 01-05-2013; nieuwe Ramspolbrug in de N50 gezien in de richting van Overijssel met voor de brug de balgstuw.  De vaargeul in het Ramsdiep met strekdam. Ramspol, inflatable dike, between Ketelmeer and Black Water. The Balgstuw (bellow barrier) is a storm barrier and consists of an inflatable dam or dyke, composed of three bellows. Usually, each bellow rests on the bottom of the water, but now the bellows are inflated  because of maintenance. luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven)<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20130501_1596.A3.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Wieringen, 16-04-2012; Den Oever, begin Afsluitdijk, gezien naar het noordoosten. Aan de horizon is de kust van Friesland zichtbaar. De 32 kilometer lange dijk vormt de waterkering tussen Waddenzee (links) en IJsselmeer (rechts). In de dijk de Stevinsluizen (spuisluizen of uitwateringssluizen). Het 'eiland' heet Robbenplaat. Aanleg van de dijk vormde onderdeel Zuiderzeewerken, initiatief van ingenieur Cornelis Lely..Den Oever, beginning Enclosure Dam, looking east. Frisian coast at the horizon (32 kilometers away). The dike forms the barrier between the Wadden Sea (left) and IJsselmeer lake (right). The Stevin sluices sluice surplus water to the Wadden sea. Construction of the dam was part of the Zuiderzee Works, an initiative of engineer Cornelis Lely..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart.luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_20120416_537.HA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Wieringen, 16-04-2012; Den Oever, begin Afsluitdijk, gezien naar het noordoosten. Aan de horizon is de kust van Friesland zichtbaar. De 32 kilometer lange dijk vormt de waterkering tussen Waddenzee (links) en IJsselmeer (rechts). In de dijk de Stevinsluizen (spuisluizen of uitwateringssluizen). Het 'eiland' heet Robbenplaat. Aanleg van de dijk vormde onderdeel Zuiderzeewerken, initiatief van ingenieur Cornelis Lely..Den Oever, beginning Enclosure Dam, looking east. Frisian coast at the horizon (32 kilometers away). The dike forms the barrier between the Wadden Sea (left) and IJsselmeer lake (right). The Stevin sluices sluice surplus water to the Wadden sea. Construction of the dam was part of the Zuiderzee Works, an initiative of engineer Cornelis Lely..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart.luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_20120416_536.HA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Wieringen, 16-04-2012; Den Oever, begin Afsluitdijk, gezien naar het noordoosten. Aan de horizon is de kust van Friesland zichtbaar. De 32 kilometer lange dijk vormt de waterkering tussen Waddenzee (links) en IJsselmeer (rechts). In de dijk de Stevinsluizen (spuisluizen of uitwateringssluizen). Het 'eiland' heet Robbenplaat. Aanleg van de dijk vormde onderdeel Zuiderzeewerken, initiatief van ingenieur Cornelis Lely..Den Oever, beginning Enclosure Dam, looking east. Frisian coast at the horizon (32 kilometers away). The dike forms the barrier between the Wadden Sea (left) and IJsselmeer lake (right). The Stevin sluices sluice surplus water to the Wadden sea. Construction of the dam was part of the Zuiderzee Works, an initiative of engineer Cornelis Lely..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart.luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_201204_530.HA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Wieringen, 16-04-2012; Den Oever, begin Afsluitdijk, gezien naar het noordoosten. Aan de horizon is de kust van Friesland zichtbaar. De 32 kilometer lange dijk vormt de waterkering tussen Waddenzee (links) en IJsselmeer (rechts). In de dijk de Stevinsluizen (spuisluizen of uitwateringssluizen). Het 'eiland' heet Robbenplaat. Aanleg van de dijk vormde onderdeel Zuiderzeewerken, initiatief van ingenieur Cornelis Lely..Den Oever, beginning Enclosure Dam, looking east. Frisian coast at the horizon (32 kilometers away). The dike forms the barrier between the Wadden Sea (left) and IJsselmeer lake (right). The Stevin sluices sluice surplus water to the Wadden sea. Construction of the dam was part of the Zuiderzee Works, an initiative of engineer Cornelis Lely..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart.luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_20120416_542.HA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 12-06-2009; Stormvloedkering met verkeersweg ter hoogte van het sluitgat Roompot, gezien naar Noord-Beveland. In het midden op het tweede plan de Veerse Dam, tevens onderdeel van de Deltawerken. Links de Oosterschelde, rechts de Noordzee, het water stroom met vloed onder de geopende kering door. .Close-up storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), hydraulic cylinders for the slides and sight on the pillars. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. North Sea with high tide on the right..Swart collectie, luchtfoto (25 procent toeslag); Swart Collection, aerial photo (additional fee required).foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090612_150bis.A3.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Wieringen, 16-04-2012; Den Oever, begin Afsluitdijk, gezien naar het noordoosten. Aan de horizon is de kust van Friesland zichtbaar. De 32 kilometer lange dijk vormt de waterkering tussen Waddenzee (links) en IJsselmeer (rechts). In de dijk de Stevinsluizen (spuisluizen of uitwateringssluizen). Het 'eiland' heet Robbenplaat. Aanleg van de dijk vormde onderdeel Zuiderzeewerken, initiatief van ingenieur Cornelis Lely..Den Oever, beginning Enclosure Dam, looking east. Frisian coast at the horizon (32 kilometers away). The dike forms the barrier between the Wadden Sea (left) and IJsselmeer lake (right). The Stevin sluices sluice surplus water to the Wadden sea. Construction of the dam was part of the Zuiderzee Works, an initiative of engineer Cornelis Lely..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart.luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_20120416_529.HA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Wieringen, 16-04-2012; Afsluitdijk ter hoogte van het Monument, de plaats waar in 1932 De Vlieter, het laatste gat, werd gesloten. De 32 kilometer lange dijk vormt de waterkering tussen Waddenzee (links) en IJsselmeer (rechts), aan de horizon is de kust van Friesland zichtbaar. Aanleg van de dijk vormde onderdeel Zuiderzeewerken, initiatief van ingenieur Cornelis Lely..Enclosure Dam at the height of the Monument, where in 1932 the Vlieter, the last opening, was closed. Frisian coast at the horizon (32 kilometers away).The dike forms the barrier between the Wadden Sea (left) and IJsselmeer lake (right), Frisian coast at the horizon (32 kilometers away)..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required)..foto/photo Siebe Swart
    SMS_20120416_547.HA3+.jpg
  • Nederland, Noord-Holland, Gemeente Wieringen, 16-04-2012; Afsluitdijk ter hoogte van het Monument, de plaats waar in 1932 De Vlieter, het laatste gat, werd gesloten. De 32 kilometer lange dijk vormt de waterkering tussen Waddenzee (links) en IJsselmeer (rechts), aan de horizon is de kust van Friesland zichtbaar. Aanleg van de dijk vormde onderdeel Zuiderzeewerken, initiatief van ingenieur Cornelis Lely..Enclosure Dam at the height of the Monument, where in 1932 the Vlieter, the last opening, was closed. Frisian coast at the horizon (32 kilometers away).The dike forms the barrier between the Wadden Sea (left) and IJsselmeer lake (right), Frisian coast at the horizon (32 kilometers away)..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required)..foto/photo Siebe Swart
    SMS_20120416_548.HA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Capelle aan den IJssel, 25-02-2020; Algerakering, ook Stormvloedkering Hollandse IJssel, het eerste van de Deltawerken. Gebouwd na de watersnoodramp in 1953. Beschermd het achterland tegen overstromingen als er hoog water is. Gelegen op grens met Krimpen aan de IJssel. <br />
lgera barrier, also Storm surge barrier Hollandse IJssel, the first of the Delta Works. Built after the flood disaster in 1953. Protects the hinterland against flooding when there is high water<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2020 foto/photo Siebe Swart
    SMS_20200225_0067_Luchtfoto Capelle ...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Capelle aan den IJssel, 14-09-2019; Algerakering, ook Stormvloedkering Hollandse IJssel, het eerste van de Deltawerken. Gebouwd na de watersnoodramp in 1953. Beschermd het achterland tegen overstromingen als er hoog water is. Gelegen op grenss met Krimpen aan de IJssel.<br />
Algera barrier, also Storm surge barrier Hollandse IJssel, the first of the Delta Works. Built after the flood disaster in 1953. Protects the hinterland against flooding when there is high water.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0638_A3+_Luchtfoto Alge...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Capelle aan den IJssel, 14-09-2019; Algerakering, ook Stormvloedkering Hollandse IJssel, het eerste van de Deltawerken. Boven in beeld de Nieuwe Maas. De kering is gebouwd na de watersnoodramp in 1953. Beschermd het achterland tegen overstromingen als er hoog water is. Gelegen op grens met Krimpen aan de IJssel.<br />
Algera barrier, also Storm surge barrier Hollandse IJssel, the first of the Delta Works. Built after the flood disaster in 1953. Protects the hinterland against flooding when there is high water.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0646_A3+_Luchtfoto Alge...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Capelle aan den IJssel, 14-09-2019; Algerakering, ook Stormvloedkering Hollandse IJssel, het eerste van de Deltawerken. Gebouwd na de watersnoodramp in 1953. Beschermd het achterland tegen overstromingen als er hoog water is. Gelegen op grenss met Krimpen aan de IJssel.<br />
Algera barrier, also Storm surge barrier Hollandse IJssel, the first of the Delta Works. Built after the flood disaster in 1953. Protects the hinterland against flooding when there is high water.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0641_A3+_Luchtfoto Alge...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Capelle aan den IJssel, 14-09-2019; Algerakering, ook Stormvloedkering Hollandse IJssel, het eerste van de Deltawerken. Boven in beeld de Nieuwe Maas. De kering is gebouwd na de watersnoodramp in 1953. Beschermd het achterland tegen overstromingen als er hoog water is. Gelegen op grens met Krimpen aan de IJssel.<br />
Algera barrier, also Storm surge barrier Hollandse IJssel, the first of the Delta Works. Built after the flood disaster in 1953. Protects the hinterland against flooding when there is high water.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0644_A3+_Luchtfoto Alge...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Capelle aan den IJssel, 25-02-2020; Algerakering, ook Stormvloedkering Hollandse IJssel, het eerste van de Deltawerken. Gebouwd na de watersnoodramp in 1953. Beschermd het achterland tegen overstromingen als er hoog water is. Gelegen op grens met Krimpen aan de IJssel. <br />
lgera barrier, also Storm surge barrier Hollandse IJssel, the first of the Delta Works. Built after the flood disaster in 1953. Protects the hinterland against flooding when there is high water<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2020 foto/photo Siebe Swart
    SMS_20200225_0064_Luchtfoto Capelle ...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar Rotterdam, Rechts Calandkanaal. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam). In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0288_GFX_A3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar Rotterdam, Rechts Calandkanaal. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam). In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0288_GFX_A3+ 1.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar Rotterdam, Rechts Calandkanaal. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam). In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0286_GFX_A3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar de Noordzee. Links het Calandkanaal, rechts aan de horizon Hoek van Holland. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam), North Sea at the horizon. In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0274_GFX_A3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar de Noordzee. Links het Calandkanaal, rechts aan de horizon Hoek van Holland. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam), North Sea at the horizon. In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0274_GFX_A3+ 1.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar de Noordzee. Links het Calandkanaal, rechts aan de horizon Hoek van Holland. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam), North Sea at the horizon. In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0271_GFX_A3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam). In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0278_GFX_A3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam). In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0278_GFX_A3+ 1.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar de Noordzee. Links het Calandkanaal, rechts aan de horizon Hoek van Holland. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam), North Sea at the horizon. In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0276_GFX_A3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar de Noordzee. Links het Calandkanaal, rechts aan de horizon Hoek van Holland. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam), North Sea at the horizon. In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0266_GFX_A3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar de Noordzee. Links het Calandkanaal, rechts aan de horizon Hoek van Holland. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam), North Sea at the horizon. In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0271_GFX_A3+ 1.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 28-10-2021; Maeslantkering in de Nieuwe Waterweg, gezien naar de Noordzee. Links het Calandkanaal, rechts aan de horizon Hoek van Holland. De stormvloedkering bestaat uit twee deuren die klaar liggen in een dok en welke sluiten bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, laatst voltooide onderdeel van Deltawerken, beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
The new storm surge barrier (Maeslantkering) in the Nieuwe Waterweg (New Waterway, the entrance to the port of Rotterdam), North Sea at the horizon. In case of storm floods, the two enormous doors will close of the waterway protecting Rotterdam and its hinterland<br />
luchtfoto (toeslag op standaard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required)<br />
copyright © 2021 foto/photo Siebe Swart
    SMS_2021.10.28_0268_GFX_A3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Botlek, 19-09-2009; Functioneringssluiting Hartelkering, de waterkering in het Hartelkanaal  wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens  het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. .Links in de achtergrond Botlek en olieraffinaderij, rechts Hoogvliet en Oude Maas. In de voorgrond wachtende binnenvaartschepen. Rechts de dijk die deel uit maakt van de Europoortkering..De kering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering  de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. .Netherlands, Rotterdam harbour. Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering  in the Hartel canal, together with the greater nearby  Maeslant barrier (in the New Waterwy), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart.De kering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering  de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. .Netherlands, Rotterdam harbour. Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering  in the Hartel canal, together with the greater nearby  Maeslant barrier (in the New Waterwy), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_20090919_0310.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 22-05-2011; Oosterscheldekering, stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland.  Sluitgat Schaar, met de voormalige werkhavens bij werkeiland Neeltje Jans. Links van de kering de Oosterschelde, onder in beeld de Noordzee. Walcheren aan de verre horizon..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland. North Sea on the right side of the barrier (below). Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed..luchtfoto (toeslag); aerial photo (additional fee required);.foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20110522_504.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 22-05-2011; Oosterscheldekering, stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland, met van onder naar boven: sluitgat Hammen, werkeiland Roggenplaat, sluitgat Schaar, werkeiland Neeltje Jans en sluitgat Roompot. Links van de kering de Oosterschelde, rechts de Noordzee, Walcheren aan de verre horizon..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on the right side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed..luchtfoto (toeslag); aerial photo (additional fee required);.foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20110522_479.A3.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Botlek, 19-09-2009; Functioneringssluiting Hartelkering, de waterkering in het Hartelkanaal  wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens  het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. .Links in de achtergrond Botlek en olieraffinaderij, rechts Hoogvliet en Oude Maas. In de voorgrond wachtende binnenvaartschepen. Rechts de dijk die deel uit maakt van de Europoortkering..De kering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering  de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. .Netherlands, Rotterdam harbour. Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering  in the Hartel canal, together with the greater nearby  Maeslant barrier (in the New Waterwy), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart.De kering sluit normaal gesproken alleen bij dreigende stromvloed en bij een waterstand van 3 meter of meer boven NAP. De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering  de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. .Netherlands, Rotterdam harbour. Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering  in the Hartel canal, together with the greater nearby  Maeslant barrier (in the New Waterwy), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
    SMS_20090919_0314.A3.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering). De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
In de achtergrond  Esso-olieraffinaderij (ExxonMobil).<br />
Storm surge barrier Hartelkering in the Hartel canal. Together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), the barrier proyect nearby Rotterdam and its hinterland.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_0575.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 22-05-2011; Oosterscheldekering, stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland, met van onder naar boven: sluitgat Hammen, werkeiland Roggenplaat, sluitgat Schaar, werkeiland Neeltje Jans en sluitgat Roompot. Links van de kering de Oosterschelde, rechts de Noordzee, Walcheren aan de verre horizon..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on the right side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed..luchtfoto (toeslag); aerial photo (additional fee required);.foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20110522_488.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 12-06-2009; Het eiland Neeltje Jans met het ir. J. W. Topshuis, dienstengebouw voor de bediening van de Stormvloedkering. In het midden de stormvloedkering bij sluitgat Schaar, dan werkeiland Roggebplaat en sluitgat Hammen.  .Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on left side of the barrier. The operational centre is located on the island, next to the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. .Swart collectie, luchtfoto (25 procent toeslag); Swart Collection, aerial photo (additional fee required).foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090612_124bis.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 12-06-2009; Buitenhaven of Vluchthaven Neeltje Jans met drijvers voor mosselcultuur. Midden op het eiland het ir. J. W. Topshuis, dienstengebouw voor de bediening van de kering. Linksboven deel van de stormvloedkering, sluitgat Schaar. .Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on this side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. The operational centre is located on the island, next to the barrier. .Swart collectie, luchtfoto (25 procent toeslag); Swart Collection, aerial photo (additional fee required).foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090612_120bis.A3.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0481_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Krimpen aan de IJssel, 07-02-2018; stormvloedkering in de Hollandsche IJssel in de avondschemering. Bij storm en dreigend hoog water wordt een van de twee schuiven naar beneden gelaten, de tweede schuif dient al reserve. De scheepvaart kan de gesloten kering paseren via de naastgelegen schutsluis. De stormvloedkering maakt deel uit van de Deltawerken en is als eerste voltooid in 1958. <br />
Krimpen at the river IJssel, near Rotterdam: storm surge barrier, protects the highly populated western part of Holland, which lies below sea level. In case of storm and threat of high water, one of the two doors is lowered into the river (the second door is a spare one). The lock next to the barrier allows shipping when the barrier is closed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20180207_0976.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering). De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. In de achtergrond  Hartelkruis en A15 met Betuweroute.<br />
Storm surge barrier Hartelkering in the Hartel canal. Together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), the barrier proyect nearby Rotterdam and its hinterland.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_0684.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering). De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. In de voorgrond Hartelkruis en A15.<br />
Storm surge barrier Hartelkering in the Hartel canal. Together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), the barrier proyect nearby Rotterdam and its hinterland.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_0645.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering). De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
In de achtergrond  Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij. <br />
Storm surge barrier Hartelkering in the Hartel canal. Together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), the barrier proyect nearby Rotterdam and its hinterland.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_0615.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering). De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
<br />
Storm surge barrier Hartelkering in the Hartel canal. Together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), the barrier proyect nearby Rotterdam and its hinterland.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_0603.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering). De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
In de achtergrond  Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij. <br />
Storm surge barrier Hartelkering in the Hartel canal. Together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), the barrier proyect nearby Rotterdam and its hinterland.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_0593.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 18-02-2015; Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering). De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
In de achtergrond  Shell-olieraffinaderij. <br />
Storm surge barrier Hartelkering in the Hartel canal. Together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), the barrier proyect nearby Rotterdam and its hinterland.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20150218_0587.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 19-10-2014; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Sluitgat Schaar, werkeiland Roggenplaat, sluitgat Hammen. Schouwen-Duiveland in de achtergrond, links de Noordzee. <br />
Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on the left. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20141019_0689.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 19-10-2014; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Sluitgat Schaar, werkeiland Roggenplaat, sluitgat Hammen. Schouwen-Duiveland in de achtergrond, links de Noordzee. <br />
Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on the left. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20141019_0686.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 19-10-2014; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Sluitgat Schaar, werkeiland Roggenplaat, sluitgat Hammen. Schouwen-Duiveland in de achtergrond, links de Noordzee. Neeltje Jans in de voorgrond.<br />
Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on the left. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20141019_0680.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 19-10-2014; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Sluitgat Roompot in de voorgrond, links de Noordzee. <br />
Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on the left. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20141019_0669.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 19-10-2014; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Sluitgat Roompot in de voorgrond, links de Noordzee. In het midden Neeltje Jans met werkhaven, Schouwen-Duiveland aan de verre horizon.<br />
Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on the left. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20141019_0668.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Krimpen aan de IJssel, 07-02-2018; stormvloedkering in de Hollandsche IJssel in de avondschemering. Bij storm en dreigend hoog water wordt een van de twee schuiven naar beneden gelaten, de tweede schuif dient al reserve. De scheepvaart kan de gesloten kering paseren via de naastgelegen schutsluis. De stormvloedkering maakt deel uit van de Deltawerken en is als eerste voltooid in 1958. <br />
Krimpen at the river IJssel, near Rotterdam: storm surge barrier, protects the highly populated western part of Holland, which lies below sea level. In case of storm and threat of high water, one of the two doors is lowered into the river (the second door is a spare one). The lock next to the barrier allows shipping when the barrier is closed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20180207_0985.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 19-10-2014; Oosterschelde Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland. Sluitgat Schaar, werkeiland Roggenplaat, sluitgat Hammen. Schouwen-Duiveland in de achtergrond, links de Noordzee. Neeltje Jans in de voorgrond.<br />
Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on the left. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. <br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20141019_0685.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Botlek, 28-09-2014; Functioneringssluiting Hartelkering. De waterkering in het Hartelkanaal wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.<br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Port of Rotterdam. Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, is tested once a year together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterwy), <br />
During the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins, the waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140928_0296.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Botlek, 28-09-2014; Functioneringssluiting Hartelkering. De waterkering in het Hartelkanaal wordt een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil.<br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden.<br />
Port of Rotterdam. Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, is tested once a year together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterwy), <br />
During the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins, the waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20140928_0286.NiA3+.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 12-06-2009; Stormvloedkering tussen Noord-Beveland en Schouwen (linksboven). Onder: buitenhaven van werkeiland Neeltje Jans met het bedieningsgebouw ir. J. W. Topshuis. Midden: sluitgat Schaar, werkeiland Roggenplaat en sluitgat Hammen. Aan de horizon de zandplaat Roggeplaat, deze en andere platen worden steeds kleiner doordat de getijdewerking in de Oosterschelde kleiner is dan voorheen, de zogenaamde 'zandhonger'..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on this side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed..As a result of the reduction of tidal height no new sand is deposited on the sand bars which slowly erode, causing environmental problems.Swart collectie, luchtfoto (25 procent toeslag); Swart Collection, aerial photo (additional fee required).foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090612_109bis.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 12-06-2009; Stormvloedkering tussen Schouwen en Noord-Beveland, met van onder naar boven: sluitgat Hammen, werkeiland Roggenplaat, sluitgat Schaar, werkeiland Neeltje Jans en sluitgat Roompot. Links van de kering de Oosterschelde, rechts de Noordzee, Walcheren aan de verre horizon..Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland; North Sea on the right side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed.Swart collectie, luchtfoto (25 procent toeslag); Swart Collection, aerial photo (additional fee required).foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090612_108bis.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 12-06-2009; Stormvloedkering tussen Noord-Beveland en Schouwen aan de horizon, links de Noordzee. Onder in beeld het grootste der drie sluitgaten, sluitgat Roompot. In het midden werkeiland Neeltje Jans , met omgeven door strekdammen, de Roompotsluis.  .Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on the left side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. .Swart collectie, luchtfoto (25 procent toeslag); Swart Collection, aerial photo (additional fee required).foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090612_105bis.A3.jpg
  • Nederland, Zeeland, Oosterschelde, 12-06-2009; Stormvloedkering tussen Noord-Beveland en Schouwen aan de horizon, links de Noordzee. Onder in beeld het grootste der drie sluitgaten, sluitgat Roompot. In het midden werkeiland Neeltje Jans , met omgeven door strekdammen, de Roompotsluis.  .Storm surge barrier in Oosterschelde (East Scheldt), between Islands of Schouwen-Duiveland and Noord-Beveland, North Sea on the left side of the barrier. Under normal circumstances the barrier is open to allow for the tide to enter and exit. In case of high tides in combination with storm, the slides are closed. .Swart collectie, luchtfoto (25 procent toeslag); Swart Collection, aerial photo (additional fee required).foto Siebe Swart / photo Siebe Swart
    SMS_20090612_098bis.A3.jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0484_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. In de achtergrond Botlekbrug en Shell-olieraffinaderij, Hoogvliet.<br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0489_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Rotterdam, 14-09-2019; Haven van Rotterdam, Botlek, Hartelkanaal met Hartelkering (stormvloedkering) tijdens de jaarlijkse Functioneringssluiting. <br />
De kering, onderdeel van de Deltawerken, vormt samen met de Maeslantkering de Europoortkering en beschermt Rotterdam en achterland bij extreme waterstanden. De keringen worden een maal per jaar, voordat het stormseizoen begint, getest. Tijdens het sluiten van de kering ligt alle scheepvaartverkeer naar de Rotterdamse haven stil. <br />
Aerial view of one of the two storm surge barriers. This barrier, the Hartelkering in the Hartel canal, together with the greater nearby Maeslant barrier (in the New Waterway), are tested during the so-called functioning closure, taking place one a year before the storm season begins. The waterway and canal, leading to the Port of Rotterdam, are closed during the test.<br />
<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20190914_0491_A3+_Luchtfoto Hart...jpg
  • Nederland, Zuid-Holland, Krimpen aan de IJssel, 07-02-2018; stormvloedkering in de Hollandsche IJssel in de avondschemering. Bij storm en dreigend hoog water wordt een van de twee schuiven naar beneden gelaten, de tweede schuif dient al reserve. De scheepvaart kan de gesloten kering paseren via de naastgelegen schutsluis. De stormvloedkering maakt deel uit van de Deltawerken en is als eerste voltooid in 1958. <br />
Krimpen at the river IJssel, near Rotterdam: storm surge barrier, protects the highly populated western part of Holland, which lies below sea level. In case of storm and threat of high water, one of the two doors is lowered into the river (the second door is a spare one). The lock next to the barrier allows shipping when the barrier is closed.<br />
luchtfoto (toeslag op standard tarieven);<br />
aerial photo (additional fee required);<br />
copyright foto/photo Siebe Swart
    SMS_20180207_0978.NiA3+.jpg
Next