Nederland, Limburg, Gemeente Venlo, 07-03-2010; Sluis en stuwcomplex Belfeld, aangelegd in het kader van de kanalisatie van de Maas in de jaren 1918 - 1929. In de sluis wordt een schip geschut. Bij hoog water van de Maas kan het sluiscomplex overstromen, alle gebouwen staan op kolommen. .De stuw bestaat uit twee delen: schuiven die opgehesen kunnen worden (Stoney gedeelte) en schuiven op jukken (onder water, rechts, het Poiree gedeelte). Bij hoogwater worden de stuw 'gestreken' alle schuiven zijn dan omhoog respectievelijke verwijderd, scheepvaart is dan mogelijk door het geheel vrije stuwopening. .Lock and weir complex Belfeld, built in the context of the canalization of the Meuse in the years 1918 to 1929. A ship is locked through. .In case of high waters, the locks will be flooded, therefore the buildings are build on columns. The weir consists of two parts: slides that can be lifted (Stoney part) and slides on yokes (underwater, right, the Poirée part). At extreme high waters, the wie is 'lifted', all sliders are up respectively removed, shipping is possible through the completely free weir opening..luchtfoto (toeslag), aerial photo (additional fee required).foto/photo Siebe Swart
- Filename
- SMS_20100307_0848.A3.jpg
- Copyright
- Siebe Swart
- Image Size
- 3307x4961 / 3.7MB
- www.siebeswart.nl
-
Aerial photo Aerial view Barge Barges Barrage Binnenvaart Binnenvaartschepen Binnenvaartschip Boat Boats Boot Boten Canalization Fish ladder Flood-control dam IWT Inland navigation Kanalisatie Lock Locks Luchtfoto Maas Maasnormalisatie Maaswerken Meuse Navigation Netherlands Normalisatie Plaatsnamen River Rivier Scheepvaart Schepen Schip Schutsluis Ship Shipping Sluis Sluize Sluizen Standardization Stuw Tommorow's Meuse Verkeer Vervoer Scheepvaart Vispassage Vistrap Water-works Waterwerken Waterworks Weir Zandmaas
- Contained in galleries
